Campnanowrimo

Nu vill det till att skriva för nu har jag joinat den skrivartävling som går under namnet Campnanowrimo som är en variant på den mer välkända Nanowrimo-tävlingen som står för national novel writing month. Skillnaden är att på Campnanowrimo får man själv sätta upp ett mål angående hur många ord man ska skriva.

Nanowrimo är en internationell skrivarmånad som går ut på att man ska skriva en hel bok på 50 000 ord under en månad. Alla som når detta mål räknas som vinnare. Det finns inga pris att vinna mer än glädjen över att ha skrivit sitt första utkast till en bok. Campnanowrimo är i stort sett samma sak men äger rum nu i april istället för i november samt att man själv bestämmer hur många ord man vill skriva under månaden.

Jag har satt mitt mål på 20 000 ord och jag kämpar på för att ta igen de fem dagar av missat skrivande som uppstod då jag inte visste om eventets existens förrän efter dessa dagar. Det innebär att jag måste skriva nästan 800 ord per dag framöver tills april är slut. Envis som jag är så kan det gå, det ska gå, det kommer att gå.

Emellertid fuskar jag lite och fortsätter på mitt bokmanus istället för att skriva en helt ny men vad jag kunde läsa mig till så var det okej även om grundtanken var att man ska skriva en helt ny. Alltså 20 000 ord till på en månad är ett himla arbete men då kommer jag med råge ha skrivit ikapp för de dagar jag glömt skriva tidigare månader.

Nu ska jag skriva vidare på min berättelse så jag når dagens mål. Ha en bra dag! 🙂

/Julia

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

