Redigering påbörjad

Campnanowrimo-projektet gick inte hela vägen fram. Jag fick ihop ca 8000 ord under april månad istället för de 20 000 ord jag tänkt mig men de orden jag faktiskt skrev gav mig i vilket fall en rejäl knuff framåt. Sanningen är den att första utkastet snart är klart. Sista kapitlet är redan färdigt och nu återstår bara själva upplösningen som leder fram till de absolut sista sidorna. Jag räknar med att behöva skriva ungefär 40 sidor till och då jag kan skriva uppåt en sida per timme så kommer det inte ta mycket mer än 40 timmar att ta mig fram till berättelsens slut. (Förmodligen tar det lite till då jag ska lyckas pussla ihop alla lösa trådar och sådant, dessutom skriver jag inte varje dag och inte mer än max 2 timmar i taget.)

Detta innebär att jag troligen kommer nå mitt mål att bli färdig till nyår! Jag har redan börjat redigera de första kapitlen för att få ihop historien. Jag har hunnit ändra storyn ett antal gånger sedan jag skrev de första orden i början av sjunde klass. Även om detta manus troligen inte blir utgivet på förlag så är jag riktigt nöjd med att jag inte givit upp och hållit på så pass länge utan att börja om på en ny. Icke desto mindre tänker jag minsann skicka in det till förlag i vilket fall när jag är klar med det.

Dock har jag fortfarande mycket att göra på detta manus då jag utvecklats mycket sedan sjuan och kommer finna mycket jag vill ändra, speciellt i de tidigaste kapitlen. Logiska luckor ska ändras så berättelsen går ihop, namn bytas ut och beskrivningar skrivas om. Snart tänker jag skriva ut de första kapitlen och jag längtar verkligen tills jag är klar och har det färdiga manuset i min hand. Det känns så bra att nästan vara färdig med ett så stort projekt men samtidigt känns det lite tråkigt då jag hållit på med det så länge och snart är det slut… Jag får nog se till och skriva en uppföljare!

Du kan läsa mer om detta projekt i mina tidigare inlägg:

https://juliakindvall.wordpress.com/2015/03/03/skriva/

https://juliakindvall.wordpress.com/2015/08/26/skrivprojekt/

https://juliakindvall.wordpress.com/2016/03/02/350-orddag/

https://juliakindvall.wordpress.com/2016/03/22/passerat-100-000-ord/

Ha det bra!

/Julia

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

