Sommaren är i antågande

Överallt blommar det. Vita, blå, rosa, lila, gula och alla nyanser av grönt lyser upp det lilla samhälle jag bor i. Solen börjar värma upp omgivningarna och gräset växer i rasande takt. Husvagnen är hämtad, proven avslutade och endast två veckor återstår av skolan. Snart är högstadiet slut för min del. Inga läxor återstår så nu kan jag äntligen ägna mig åt bakning, pyssel, fotografering, skrivande och allt annat jag inte orkat med under de senaste intensiva skolveckorna. Nu kan jag ta långa promenader, geocacha och sitta ute i trädgården på en filt med en riktigt bra bok.

Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

