Spexfoto

Det är inte många veckor kvar till lajvet nu! Hela dräkten är färdig vilket inkluderar:

  1. En röd/blå överklänning
  2. En vit underklänning
  3. Två bälten
  4. En pergamenthållare
  5. En bältesväska
  6. En mantel
  7. Två par skor att växla mellan
  8. Tre penningpungar
  9. En svärdhållare för mitt boffersvärd
  10. Ett boffersvärd (som jag visserligen inte fått än)
  11. Ännu en klänning att byta till om det blir varmt

Igår fick jag tillfälle att testa min lajvdräkt inför sommarens lajv plus ett par alvöron jag beställde enbart för detta tillfälle och som jag ej kommer ha på lajvet. Det var nämligen avslutningsfoto i skolan igår vilket innebar att alla nior fick gå utklädda hela dagen. Jag lärde mig mycket på det, främst att långklänning med strutärmar, höga stövlar och bälten med massa saker som hänger i dem är oerhört besvärligt att ha på sig när man spelar volleyboll samt att om jag promenerar genom ett samhälle iförd nämnda kostym så kollar folk konstigt på mig.

profilbild_2

(Denna bild var ett tag sedan jag tog, därav att det är snö. Numera är det grönt överallt) Det var som så att efter skolan skulle jag ta bussen direkt intill stan för att hjälpa till på en teaterföreställning (Jag fick bland annat testa på att vara ljus- och ljudtekniker) men jag hann inte byta om. Så där satt jag på bussen med mina alvöron medan alla som klev på stirrade på mig vilket jag fann ganska roande då samtliga stirrade mycket men försökte låtsas som att de inte alls tittade på mig.

Jag blev även tvungen att lära mig hur man bär sig åt för att äta med på tok för långa strutärmar…

Nu ska jag skriva vidare på min karaktär. Ha det bra!

/Julia

Det här inlägget postades i Lajv och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

